In een interview dat volgende week in Adformatie verschijnt pareert Lubbers de kritiek van mediabureaus dat de Champions League op SBS6 geprogrammeerd wordt. Was het paniekvoetbal om de kijkcijfers omhoog te krijgen?
Lubbers: ‘Champions League op SBS6 is een no-brainer. Voetbal is een volkssport, SBS6 is een zender voor het brede publiek. In het weekend proberen we het gezin te binden en op de andere avonden komen de individuele personen aan bod. Op de dinsdag- en woensdagavond past daar de Champions League in. Dat is natuurlijk mannelijker georiënteerd, maar het is wel een heel breed merk waar veel mensen naar kijken. Je koppelt een triple-A merk aan je vlaggenschip.’
Hart van Nederland op SBS9
Lubbers weet wel dat het consequenties heeft in het uitzendschema. ‘Met Hart van Nederland hebben we een belofte aan de kijker: we beginnen om 22.30 uur en niet later. Dus we zenden tijdens Champions League-avonden Hart van Nederland en Shownieuws uit op SBS 9. Dat is juist een enorme dienstverlening aan de kijker. Waarbij het ook nog eens ná de Champions League op SBS6 wordt uitgezonden. En het mooie is dat het meteen nieuwe kijkers naar SBS9 brengt. Op die voetbalavonden kijken daar toch 450.000 mensen.’
Het hele interview met Peter Lubbers is te lezen in Adformatie #19 die 18 september uitkomt.
Peter Lubbers: ‘Champions League op SBS6 is een no-brainer’
De programmadirecteur van SBS Broadcasting ziet dat ook SBS9 profiteert van de stap om het voetbal op SBS6 te programmeren.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement