Op de site wordt in ongeveer vijf tot tien minuten berekend hoeveel de uitvaart die je voor ogen hebt, kost. Voor iedere check doneert Ardanta 1 euro aan de Hartstichting. Met de actie wil Ardanta mensen bewust maken van de kosten van een uitvaart, de financiële situatie rond het overlijden en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan het werk van de Hartstichting.
Tegenstrijdige belangen
De samenwerking tussen de uitvaartverzekeraar en de stichting lijkt op het eerste gezicht tegenstrijdig, namens de Hartstichting reageert David Verschoor, manager Fondsenwerving bij de Hartstichting opgetogen: 'De Hartstichting is blij met de samenwerking, omdat de actie de Hartstichting op een sympathieke manier onder de aandacht brengt. Ook Ardanta wil dat mensen zo lang mogelijk leven en daarom is het belangrijk dat we met deze actie het bewustzijn van mensen verhogen.'
Guido Horst, directeur van Ardanta: 'De samenwerking met de Hartstichting maakt mensen ervan bewust dat ze levens kunnen redden en hoe ze dit kunnen doen. Daarom kunnen klanten van Ardanta ook een gratis reanimatiecursus volgen als ze de check hebben gedaan. Op deze manier worden ze een held; de actie heet daarom ook Samen Helden Bouwen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!