Premium

Marketeers hebben te weinig vaardigheden om digitale klantervaringen te verbeteren

Veel marketingprofessionals schieten tekort op het gebied van data-analyse en personalisatie.

Digitale klantervaringen worden steeds belangrijker, maar het ontbreekt veel marketeers aan gereedschap en kennis om techniek goed in te zetten.

Data-analyse en personalisatie kunnen marketeers helpen hun doelgroep beter te bereiken en te begrijpen.

Maar meent dat marketeers niet weten hoe ze klantervaringenstrategieƫn goed moeten doorvoeren.

Groeiend gebrek

EMarketer schrijft op basis van onderzoek van Accenture en Forrester dat een oorzaak voor dit groeiend gebrek aan vaardigheden in de organisatie zelf ligt. Veel marketingmanagers zeggen dat veel medewerkers onvoldoende zicht hebben op klantervaringen. Zo geeft minder dan 50 procent van de ondervraagden aan dat binnen hun organisatie voldoende vaardigheden zijn op het gebied van projectmanagement en data-analyse.

Ook leent de werkomgeving in organisaties zich vaak niet voor een goede samenwerking tussen verschillende afdelingen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie