De topmannen van KLM en Schiphol werden gisteren
ontboden bij staatssecretaris Sharon Dijksma. De twee partijen gaan de laatste weken ruziënd over straat over de drukte op de luchthaven. KLM is boos over de vertragingen die ontstaan door lange wachtrijen bij de beveiliging.
Verbaal potje vechten
Dit culmineerde vorige week in een openbaar potje verbaal vechten, waarbij vooral KLM van leer trok. Opvallend daarbij was de persverklaring die de luchtvaartmaatschappij naar buiten bracht als reactie op onder meer een
interview van het AD met Schiphol-directeur Jos Nijhuis, die zei dat er nog veel te winnen is met een betere afstemming tussen alle betrokkenen, zoals luchtvaartmaatschappijen.
KLM bracht daarop diezelfde dag een statement uit dat ongemeen fel van toon is en ogenschijnlijk in een emotionele bui geschreven, gezien de wat slordige en vooral geladen taal.
KLM heeft het over ‘wanbeleid’ en ‘ongeloofwaardige uitspraken, geschade reputaties en ‘zure’ vaststellingen. De regels voor het aan elkaar schrijven van woorden laat ze ook maar even voor wat die zijn.
(Poll staat onder statement, foto ANP, Robin Utrecht)
Boze brief of publiek statement
De persverklaring lijkt meer op een boze brief aan Schiphol dan aan een publiek statement waarin de luchtvaartmaatschappij zijn positie verduidelijkt. Bovendien zal de verklaring nog lang blijven rondzingen, ook als partijen weer on speaking terms met elkaar zijn.
Daarom de vraag aan communicatieprofessionals:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!