Johan Nijlaan wordt de nieuwe ceo van Burson-Marsteller Nederland. Hij neemt deze rol over van Kees Boef, die het bureau sinds 2008 heeft geleid en vertrekt naar Achmea, waar hij directeur communicatie wordt.
Nijlaan, die met ingang van 1 oktober zijn nieuwe functie vervult, kwam in 2014 als managing director bij Burson-Marsteller in dienst en zal zich richten op duurzame klantrelaties en de verdere groei van Burson-Marsteller in Nederland.
Hij heeft meer dan zeventien jaar ervaring in pr en communicatie en heeft in tal van sectoren - van financiële dienstverlening tot voedingsmiddelen en van technologie tot energie - bedrijven geadviseerd over strategische communicatievraagstukken.
Geïntegreerd
Nijlaan heeft ervaring met 'geïntegreerde communicatie', het lanceren van sociale-mediaplatforms, online news rooms en thought leadership-platforms. Daarnaast adviseert hij bij crises, reorganisaties, arbeidsonrust, incidenten, product recalls en M&A.
Zijn loopbaan begon Nijlaan bij Davies Associates PR in Londen. Na terugkeer in Nederland ging hij werken bij ‘een internationaal opererend PR-bureau in de Benelux’, aldus het persbericht van Burson-Marsteller, dat de naam van Weber Shandwick klaarblijkelijk niet wil noemen. Bij Weber Shandwick leidde hij de corporate communications-praktijk. Hij heeft verschillende internationale rollen gehad, waaronder in Den Haag en New York.
Enthousiast
Jeremy Galbraith, CEO van Burson-Marsteller EMEA en Global Chief Strategy Officer prijst de nieuwe voorman in Nederland: ‘Ik ben er zeker van dat het bureau onder zijn leiding zal blijven groeien en strategisch communicatie-advies op hoog niveau zal geven aan onze Nederlandse klanten en onze internationale klanten.’
Ook Nijlaan zegt in het persbericht ‘erg enthousiast over deze nieuwe rol bij Burson-Marsteller’ te zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!