De markt voor sportweddenschappen verschuift van de sigarenzaak naar de mobiele telefoon. Toto krijgt daarom te maken met nieuwe concurrenten en een nieuwe doelgroep: millennials. Deze jonge mannen sluiten hun weddenschappen af met hun smartphone en consumeren ook veel content mobiel.
Joe Public heeft voor Toto een complete online voetbalserie ontwikkeld rondom een fictief team: het zesde elftal van Broek. Moderne kleedkamerhumor die de doelgroep op zijn mobiel kan bekijken.
Er zijn zes afleveringen van ruim 2 minuten gemaakt. Ook is er een aflevering integraal op televisie uitgezonden, in een reclameblok van Voetbal Inside. Op broek6.nl staan alle afleveringen en is er meer content rondom het fictieve elftal.
Parallel hieraan worden de nieuwe Broek 6 figuren gebruikt in commerciële uitingen zoals TVC’s, pre-rolls en online display.
Omdat de afleveringen die tot nu toe gemaakt zijn goed zijn bekeken, komen er nieuwe afleveringen aan.
CREDITS:
Klant: Nederlandse Loterij
Verantwoordelijk bij klant: Marcel Ribbens, Nienka Kroesen, Dave van Velsen
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Creatie: Bart Oostindie, Antoine Houtsma
Client Services Director: Jolies van Rijn
Strategy: Jeroen van Eck
Produktiemaatschappij: CCCP
Regie: Antoine Houtsma
D.O.P.: Menno Westendorp
Producer: Merel Groenenboom
Executive Producer: Jennifer Jones, Anouk Bozon
Editor: Erik Verhulst
Muziek: FC Walvisch
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!