Jägermeister lanceert in samenwerking met de Nederlandse graficus Zender een limited edition fles, die exclusief verkrijgbaar is in Nederland. Het merk heeft zich de afgelopen jaren geprofileerd als een superhip merk, onder meer door initiatieven als concept56, Jägermusic en partnerships met diverse (muziek)evenementen. Het merkkarakter wordt door het kruidenlikeurmerk omschreven als 'rauw, mysterieus, creatief en energiek'. De speciale BERLIN-editie zou een bijdrage moeten leveren aan het versterken van dit imago. Want Berlijn refereert niet alleen aan de Duitse roots van het drankje, de stad wordt ook als supercool gezien.
(Tekst gaat verder onder afbeelding)
IJskoude verrassing
Als variant op het 'golden ticket' van Willy Wonka heeft Jägermeister 56 flessen verstopt in de gelimiteerde oplage, waarvan het etiket na koeling in de vriezer veranderd. Verandert het woord ‘BERLIN’ op de fles duidelijk van kleur in de vriezer, dan wint de aankoper een reis voor twee naar de Duitse hoofdstad. De actie grijpt dus ook terug naar de aloude - en een beetje oubollige - positionering van 'Alleen als ie ijs- en ijskoud is'. (Het aantal flessen en dito winstkansen is een verwijzing naar de 56 verschillende ingrediënten waaruit het Jägermeisterrecept bestaat.)
Speciaal voor de win-actie richtte Jägermeister de website '56 trips to Berlin' in.
De brandmanager van Jägermeister, Mirte Litjens, zegt in een toelichting: 'Jägermeister is een uniek Duits merk. De inspiratie die wij vinden in Berlijn heeft Zender direct vertaald in een geweldig ontwerp voor deze limited edition. Door het aanbieden van 56 exclusieve trips naar Berlijn willen we de Jäger-liefhebbers even onderdompelen in de unieke Berlijnse scene.'
Het is niet de eerste keer dat Jägermeister komt met een special edition. Vorig jaar bracht het merk in Nederland een speciale fles uit in samenwerking met dj-duo Yellow Claw (zie afbeelding links). Ook werden eerder speciale edities uitgebracht die refereren aan steden, zoals London, New York, Hong Kong en ja, ook Berlin (zie afbeelding rechts).
Op het etiket van de te verschijnen fles komen kenmerkende Berlijnse landmarks naar voren, zoals de Brandenburger Tor en de Fernsehturm op Alexanderplatz. De limited edition Jägermeister fles is vanaf 26 september 2016 exclusief verkrijgbaar bij Gall & Gall.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!