Vandaag heb ik de nieuwe tv-spot van "The Truth" campaign gepost op Adfoblog. Een hilarisch spotje waarin verteld wordt dat je niet per se dood hoeft te gaan van roken. Ook onze collega's van Resultblog maakte vandaag melding van een andere campagne van dezelfde club. Ook leuk en mooi uitgevoerd.
Zo die huishoudelijke mededeling hebben we gehad.
Voor degene die het niet weten: The Truth campaign is van de American Legacy Foundation, een zwaar gesubsidieerde club die ten strijde tegen de tabaksindustrie.
Ik ergerde me altijd al aan de heftige toon waarmee anti-rook clubjes zich bedienen. Neem nou die club die ik net noemde, The Truth. Wat een arrogantie. De waarheid, dat riekt toch wel heel erg naar een vorm van fundamentalisme.
Waarom die heftigheid?
Hebben we ooit de Jellinek-klikiek zo'n toon horen aanslaan? Die bevechten toch ook de ergste vormen van verslaving? In anti-alcoholcampagnes wordt ook vaak op subtiele toon randverschijnselen als huiselijke geweld of verkeersonveilgheid besproken.
Ja ik rook, ik geef het toe. Het is stom. Maar waarom wordt ik als paria aangesproken? Ben ik een slechter mens?
Ik ben het zat, ik steek er nog een op.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!