Sinds 1 september is HortiValley.nl live, geïntroduceerd om hét virtuele startpunt voor de tuinbouw te worden. Het online platform wil bezoekers ‘de veelzijdigheid, studiemogelijkheden, carrièrekansen en innovatiekracht van de nationale tuinbouw tonen’aldus de oprichters. De portal is opgericht door de Stichting Greenport Food & Flower Xperience met ondersteuning van Greenport Horti Campus en Westland Marketing.
Naast HortiValley werken de initiatiefnemers van het digitale platform ook aan de oprichting van de Greenport Horti Campus. Dit wordt een fysieke locatie, gevestigd in het Westland, voor bedrijven en opleidingen in de tuinbouw om scholing, kennisuitwisseling en bijeenkomsten te organiseren.
Nieuwe generatie
HortiValley bevat specifieke informatie voor iedereen die zich in de tuinbouwsector wil verdiepen en beschrijft onder meer innovaties of ander tuinbouwnieuws. Ook belangstellenden die informatie zoeken over opleidingen, afstudeerstages of een baan in de sector. Jongeren zijn een specifieke doelgroep waarop het portal zich richt: Bedrijven kunnen jongeren uitnodigen om het werken in de tuinbouw zelf te beleven. ‘HortiValley verzamelt en publiceert alle informatie op een zodanige wijze, dat juist jongeren zich snel een beeld kunnen vormen van de kansen en mogelijkheden die de nationale tuinbouw hen biedt’, aldus .
Marcel van der Hoeven, bestuurslid van Greenport Food & Flower Xperience. ‘Onze doelgroep is met name de nieuwe generatie jongeren, die wellicht niet meteen aan een carrière in de tuinbouw denken, omdat niet precies bekend is dat wij om ambitieuze en gekwalificeerde mensen zitten te springen. Met een groeiend aantal partners bouwen we deze portal de komende jaren uit tot hét startpunt voor iedereen die ambities heeft en actief wil zijn in een zeer vooruitstrevende en snel groeiende sector met een omzet van meer dan 10 miljard euro.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!