In het verleden noemden we de huis-aan-huis folder de "etalage van de winkel". De folder weerspiegelde de winkel en prikkelde de hebberigheid om snel weer langs te komen. Voor veel retailers was de folder het belangrijkste communicatiemiddel dat direct traffic opleverde.
En dat is hij nog. Maar er is wel wat veranderd. De huis-aan-huis sealbag is gegroeid en retailers communiceren met name promo’s. Van/voor en tot 75% korting is meer regelmaat dan uitzondering.
Dit heeft het inkijkgedrag veranderd. Inkijkers scannen met name op aanbiedingen en zijn daar heel bedreven in geraakt. Storytelling, tips en insights worden behalve door de echte fans niet meer waargenomen.
Hoe te schakelen op deze verandering? De folder moet puntiger, scherper en sneller scanbaar zijn. Zowel qua vormgeving als zeker ook qua inhoud. Een aanbieding in de folder is niet zomaar een aanbieding. De aanbieding moet echte trekkracht hebben.
Deze aangescherpte folder doet voor een deel zijn werk. Maar niet genoeg. Er is te veel afleiding en verleiding op weg naar daadwerkelijk storetraffic. Om de vangst te borgen moet de folder ook een springplank zijn naar de online omgeving van de retailer. Daar vind je als bezoeker niet dezelfde folder maar daar waan je je al in de winkel zelf. Met de tablet op schoot in een attractieve magazine-achtige opzet is online ruimte voor stories, introducties, seizoenshighlights, suggesties… en natuurlijk hele goede aanbiedingen die ook web-only kunnen zijn. Met een stevige trigger om naar de winkel te komen. En dat mag wel gewoon een dagvoucher zijn.
Het gaat dus om de beste optelsom van traffic stuwende middelen. Daarna hoef je alleen nog zorgen dat de klanten, eenmaal in de winkel, meer kopen – een hoger bonbedrag hebben - dan gemiddeld vorig jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!