Interactief
De tentoonstelling is interactief en de bezoekers zullen de impact van YouTube op hun levens ontdekken. Zo maken ze zelf een video en zal deze te zien zijn op een groot scherm. De tentoonstelling zal ook aandacht geven aan de ontwikkeling van het online videoplatform in het veranderde medialandschap en de opkomst van de videomaker op YouTube.
Themamaanden
Elke maand heeft een bepaald thema: oktober zal in het teken staan van vloggen en levens delen op YouTube. Deze maand draagt de themanaam Your Life. YouTubers Gio, La Melanie en ouders De Latooys (samen een YouTube-gezin) zijn gastcurators en ambassadeurs en selecteren de video’s voor de tentoonstelling. Daarnaast komen ze op bezoek voor meet and greets.
Na Your Life zullen thema’s als gaming, beauty, muziek en journalistiek aan bod komen in de volgende acht maanden, waarbij elk thema een eigen ambassadeur heeft in de vorm van een YouTuber of ander bekend persoon.
De tentoonstelling wordt gerealiseerd dankzij de BankGiro Loterij-deelnemers en partner Samsung. Daarnaast organiseert Beeld en Geluid verschillende evenementen rondom de thema’s. Bekijk hier het programma.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!