Geachte klant,
Producten van merk X zijn momenteel vanwege conditie onderhandelingen slecht of niet leverbaar. De producten van merk Y zijn voor u wellicht een goed alternatief.
De directie
Wat voor effect zou dit dan hebben op de perceptie van de klant richting merk X en het bedrijf achter merk X? En hoe zou men denken over merk Y in deze situatie? Zou men loyaal blijven aan merk X en naar winkel B gaan, of is men loyaal aan winkel A en koopt men product Y ter substitutie? Zou de consument überhaupt het politieke spel achter het kaartje door hebben en zo ja, hoe zou men deze actie van winkel A beoordelen?
Een interessant vraagstuk. Het moge duidelijk zijn dat de verhoudingen tussen leveranciers en retailers de afgelopen jaren niet overal meer even hartverwarmend zijn en dat onenigheid over leveringscondities steeds vaker op de winkelvloer wordt uitgevochten. De tijd zal ons in elk geval leren wie de langste adem heeft: winkel A of merk X?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!