The battle of loyalty

Stel een consument loopt winkel A binnen op zoek naar zijn favoriete product, merk X, en komt in het schap een kaartje tegen met de volgende boodschap:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Geachte klant,
Producten van merk X zijn momenteel vanwege conditie onderhandelingen slecht of niet leverbaar. De producten van merk Y zijn voor u wellicht een goed alternatief.
De directie

Wat voor effect zou dit dan hebben op de perceptie van de klant richting merk X en het bedrijf achter merk X? En hoe zou men denken over merk Y in deze situatie? Zou men loyaal blijven aan merk X en naar winkel B gaan, of is men loyaal aan winkel A en koopt men product Y ter substitutie? Zou de consument überhaupt het politieke spel achter het kaartje door hebben en zo ja, hoe zou men deze actie van winkel A beoordelen?

Een interessant vraagstuk. Het moge duidelijk zijn dat de verhoudingen tussen leveranciers en retailers de afgelopen jaren niet overal meer even hartverwarmend zijn en dat onenigheid over leveringscondities steeds vaker op de winkelvloer wordt uitgevochten. De tijd zal ons in elk geval leren wie de langste adem heeft: winkel A of merk X?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie