ABN AMRO ondersteunt het nieuwe MTV-programma 'Pimp my Room', dat vanaf 16 augustus wordt uitgezonden. Het TV-programma is gebaseerd op de Amerikaanse productie 'Pimp my Ride', waarbij autowrakken een complete metamorfose ondergaan.
Dit keer zijn het echter geen auto's, maar studentenkamers die, onder leiding van cabaretier Leon van der Zanden en actrice Nicolette van Dam (wie kent ze niet), omgetoverd zullen worden.
De sponsoring van 'Pimp my Room' past volgens de bank in het marketingconcept dat ABN AMRO ontwikkelde voor studenten en young professionals. Traditionele marketingtechnieken blijken deze doelgroepen minder goed te bereiken. Via een televisieprogramma zou dat wel moeten lukken, aldus de bank.
Eerder ontwikkelde de bank ook de virale actie Elevator Pitch voor de doelgroep Young Professionals, en stelde het kleding van onder andere modemerk Vanilia met korting beschikbaar voor jonge kaarthouders.
Hoe werkt dit concept? De bank zegt in een bericht: 'Door de samenwerking met MTV wil de bank eerstejaarsstudenten tijdens de introductieperiode op een laagdrempelige manier aanspreken over hun financiële situatie, om vervolgens het studentenpakket te kunnen aanbieden.'
Onderdeel van dit pakket is de Masterlening (in juni gelanceerd), een flexibele lening die is ontworpen voor bachelors die een masteropleiding in Nederland of het buitenland willen volgen, en te kampen krijgen met hogere lasten, zoals extra collegegeld, woonlasten, maar ook maandelijkse levensonderhoud en reiskosten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!