Virgin Money binnenkort ook in Nederland?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week was Richard Branson nog in het nieuws met het bericht dat hij reizigers van zijn vliegmaatschappij Virgin Atlantic voor 2 miljoen 'space miles' vanaf 2008 de ruimte ik kan sturen met zijn nieuwe maatschappij

Iets dichter bij de grond, op landgoed Leusderend kregen 20 studenten afgelopen week de opdracht in Nederland te introduceren. had de Strategy Challenge 2005 georganiseerd om studenten met een passie voor marketing zichzelf te laten presenteren en tegelijkertijd kennis te maken met VODW als mogelijke werkgever.

Teams van vijf studenten werden uitgedaagd de beste strategie te bedenken om ervoor te zorgen dat Virgin Money binnen drie jaar in Nederland een marktaandeel van 10% zou bemachtigen in de doelgroep van 18 tot 35 jaar. Een uitdagende opdracht.

Het programma begon op woensdagavond met een kennismaking en een toelichting van de opdracht door Herman Wiegerinck, één van de oprichters en tevens partner bij VODW Marketing, die voor deze opdracht in de huid was gekropen van CEO Richard Branson. De volgende ochtend was het al vroeg dag en moesten de studenten zich als eerste buigen over het onderdeel "Involving consumers", waar marktonderzoek, branche- en consumententrends en de consumenten, producten, spelers in de markt en kanalen centraal stonden.

Na een gedegen analyse van dit alles wat het 's middags tijd voor het onderdeel "Fresh thinking". De studenten en coaches vertrokken hiervoor naar Lelystad om inspiratie op te doen tijdens een vliegles in de lucht. Hiernaast werd er tijdens interactieve brainstormsessies gezocht naar de beste propositie voor Virgin Money in Nederland. Na dit alles wat het 's avonds tijd voor wat ontspanning en werd er kennis gemaakt met 'jong VODW' tijdens een Kookclinic in Zeist.

Het laatste onderdeel, "Creating Value" begon vrijdagochtend vroeg met een ontbijt met afgevaardigden van het 'management team' van Virgin. Elke groep kreeg hier de kans haar uitwerking voor te leggen aan twee experts van VODW om erachter te komen welke zaken nog aangescherpt dienden te worden. Hierna moest de business case behandeld worden om ervoor te zorgen dat Virgin Money het beoogde marktaandeel zou halen en uiteraard dat de ROI Richard Branson zou aanspreken. Elke groep kreeg hierna nog anderhalf uur de tijd om alle uitwerkingen en conclusies, ofwel het gekozen pad tot succes, te verwerken in een aansprekende presentatie. Als laatste moesten afzonderlijk de CEO van Virgin en de personeelsleden van Virgin Money overtuigd worden.

De winnende groep, de Money Pimpers met als coach Patrick Ruijs, partner bij VODW, kozen in hun uitwerking o.a. voor een persoonlijke pagina op internet, de 'cockpit'. Hier kan de klant, naast het doen van diverse bankzaken, bijvoorbeeld ook muziek van Virgin Music downloaden of reizen boeken via Virgin Airways. Verder kunnen er via de Virgin Financiële Buddy vragen gesteld worden via MSN en kunnen er Virgin Money alerts gestuurd worden via SMS als bijvoorbeeld het salaris of de studiefinanciering gestort is. Verder kwam eenvoud tot uitdrukking in de verschillende Survivalboxen waarmee de klant verschillende fasen in zijn of haar leven financieel kon overleven. Er kon hierbij gekozen worden uit de boxen 'Hoe over leef ik mijn studentenleven, ..eerste baan, ..eerste huis en ..eerste financiële liefde'. Rode balletjes vallend uit de lucht en via gerichte DM moesten er verder voor zorgen dat de introductie van Virgin Money in Nederland voor de media en de doelgroep niet onopgemerkt voorbij zou gaan.

Al met al een Business Course waarmee VODW marketing op een intensieve, maar zeker ook leuke manier studenten met een passie voor marketing heeft kennis laten maken met het beroep van Marketing adviseur én het voor een toonaangevend bedrijf op dit gebied.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie