SBS: Sanoma doet bod, ook TMG nog in de race

Sanoma brengt samen met lokale partners een bod uit op SBS, De Volkskrant meldde vrijdag dat TMG niet meer in de race is. Topman Van Campenhout ontkent dat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Finse bladenuitgever Sanoma heeft een bod uitgebracht op de televisieactiviteiten van ProSiebenSat1 in de Benelux. Dat heeft de onderneming vrijdag bekendgemaakt. Het gaat om de Nederlandse zenders van SBS, twee Belgische tv-zenders en Veronica Magazine. Sanoma zegt dat het bod samen met ‘lokale partners’ is uitgebracht. Het zou kunnen gaan om John de Mol, die zowel met Telegraaf Media Groep (TMG) als met Sanoma Media om tafel zou hebben gezeten.

Eerder op vrijdag meldde De Volkskrant dat TMG niet meer in de race is voor de overname van SBS Nederland. TMG zou er met beoogd overnamepartner niet uitkomen met investeringsmaatschappij Cyrte. De Volkskrant zegt zich op bronnen rond het overnameproces te baseren. TMG zou zijn afgehaakt als gevolg van de combinatie van een hoge prijs en de voorwaarden die Cyrte aan de samenwerking stelde. De investeringsmaatschappij wilde zeggenschap over de programmering. Cyrte beheert een deel van het vermogen van mediaondernemer John de Mol. De Volkskrant citeert de bron als volgt: ‘De voorwaarden die gesteld werden aan TMG kwamen De Mol goed uit.’ Cyrte en TMG geven geen commentaar. Als het waar is dat TMG zich terugtrekt, zijn er nog twee geïnteresseerden: Sanoma Media en De Persgroep.
TMG-topman Herman van Campenhout zei zaterdag in De Telegraaf dat de interesse in SBS nog steeds bestaat. ´Kanttekening is dat we zeker niet bereid zijn om tot elke prijs een overname te realiseren.'

(Aangevuld bericht)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie