Binnenkort is het dan zo ver. Na 13 jaar op driehoog (niet 'achter'; het was een fijne, ruime woning) te hebben gewoond, ga ik verhuizen naar m'n allereerste koopwoning. En ik heb er zin in.
Tot nu toe verloopt alles dan ook naar wens. Ik hoef ten eerste m'n oude woning niet in originele staat terug te brengen, want het pand gaat toch tegen de grond.
Dus het trapgat naar zolder hoeft niet dicht, het muurtje hoeft niet terug en m'n houten vloer kan ook blijven liggen. Ik mag zo weg van de woningbouwvereniging! Dat is weleens anders geweest, maar het woningbedrijf is een stuk aardiger geworden voor z'n klanten. Nu scheiden onze wegen.
Gas en licht
Wie gaat er echter met me mee? Van Nuon hoef ik alleen de meterstanden door te geven, dus dat moet wel goed gaan. Want wat zou er fout kunnen gaan? Ik heb alles keurig doorgegeven op de Nuon-site. Ik kreeg een mooie reply waarop alles goed stond aangegeven. Mijn oude adres, mijn nieuwe adres, de datum van sleuteloverdracht, de diensten die ik afneem. Maar ik ben dan ook een makkelijke klant, want ik ontvang gas en elektriciteit van Nuon.
Mijn baas Theo ontvangt elektriciteit van Nuon en gas van Eneco, en heeft daarvoor flink moeten boeten toen hij vorig jaar verhuisde. De dame bij de klantenservice van Eneco overigens ook?Maar ik heb geen contract bij Eneco, goddank.
Ik heb ook niet besloten om tijdens de verhuizing over te stappen naar Oxxion of een groene leverancier, dus daar kan ook geen verwarring over bestaan. Mijn collega Karin heeft namelijk moeten boeten omdat ze het lef had over te stappen naar EnergieDirect, een goedkopere leverancier. Haar oude leverancier Eneco (...) bleef echter behalve facturen voor transportkosten ook gewone facturen sturen, waardoor m'n collega een paar maanden dubbel heeft moeten betalen. Nu ze heeft ontdekt dat Eneco helemaal geen recht heeft op haar geld, probeert ze het terug te vorderen, maar ja?
De telefoon
Van KPN hoef ik niets, want ik bel via UPC. Dat moet ik nog wel regelen. Ik denk erover om een breedband-abonnement van UPC te gaan nemen. Ik betaal immers al voor de kabel, en bel via de kabel. En ik had nog geen breedbandabonnement, dus een verhuizing zal op dat punt ook geen problemen geven. En ik ben indertijd ook niet gevallen voor Scarlet. Deze week zal ik eens bellen.
Een vlugge website-inspectie leert dat UPC 35 euro rekent voor administratie tgv een verhuizing. Waarom moet je daar eigenlijk voor betalen? De overgang van KPN naar UPC kostte namelijk niets en liep ge-smeerd. UPC regelde de beëindiging van het KPN-abonnement, er kwam een aardige monteur langs die het kastje gratis plaatste en me daarna een formulier gaf, waarop ik noteerde dat ik tevreden was over het gedane werk. Ik had alleen een week een ander telefoonnummer, zonder dat ik het wist. KPN bleek iets trager in de administratie dan UPC...
Het was een heerlijk stille week. Zou het deze keer net zo goed gaan? Ik hoop het.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!