Stop Aids Now! richt zich met SuperTrash op modebewuste jonge vrouw

SuperTrash heeft in het kader van de samenwerking met Stop Aids Now! een rokje ontworpen waarvan de opbrengst gaat naar vrouwen in Ethiopië die geraakt zijn door hiv. Stop Aids Now! richt zich hiermee op de modebewuste jonge vrouw in Nederland, een grotendeels nieuwe doelgroep. Dat zegt Esther van der Zweep, communications advisor bij Stop Aids Now!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De opbrengst van de rokjes gaat naar een project in het dorpje Godino, een arme gemeenschap waar ongeveer 3.500 mensen leven.

Esther van der Zweep: ‘Onze insteek is om alle 3000 rokjes zo snel mogelijk te verkopen. Om dit te bereiken, zetten we in op veel media-aandacht. Omdat we werken met een beperkt budget zijn we vooral aangewezen op onze eigen kanalen en free publicity, earned media en in mindere mate paid media. Dus geen abri’s of print.’ In de praktijk betekent dit dat SuperTrash en allebei een persbericht uitzetten. Voor Supertrash doet pr-bureau SpicePR dit belangenloos. Stop Aids Now! neemt de meer inhoudelijke pers voor haar rekening.

Voor deze campagne richt de stichting zich op modebloggers en andere influentials, om meer zichtbaar te zijn. Van der Zweep: ‘Er wordt vooraf volop geseed. Met de teasende online campagne “Staring is Caring” willen we de social spread een extra boost geven. Bureau Achtung! ontwikkelt deze online campagne. Ook zij werken belangeloos mee.’

Nieuwe doelgroep
Met het Staring is Caring rokje richten SuperTrash en Stop Aids Now! zich op de modebewuste jonge vrouw in Nederland. ‘Voor ons is dit grotendeels een nieuwe doelgroep’, zegt Van der Zweep. ‘We zien dat donateurs steeds vaker aangeven op een andere manier betrokken te willen worden bij goede doelen. Ze geven aan dat doneren ook best leuk mag zijn. Met deze actie geven we vrouwen de kans om fashion te combineren met een donatie aan de aidsbestrijding. De koper krijgt een mooi rokje en vrouwen in Afrika die getroffen zijn door hiv krijgen de kans op een betere toekomst. Een win-win situatie,’

Onafhankelijke vrouwen
De samenwerking tussen het fashion label van Olcay Gulsen en de stichting voelde als een logische combinatie. ‘Beide organisaties staan voor sterke en onafhankelijke vrouwen. Vooral vrouwen zijn door hun achtergestelde positie extra kwetsbaar voor hiv en aids. Stop Aids Now! wil dit doorbreken en ervoor zorgen dat ze het heft in eigen handen nemen. Met de opbrengsten van de verkoop van het rokje krijgen vrouwen in Ethiopië trainingen in het runnen van een eigen bedrijfje. Daarnaast leren ze vaardigheden zoals het effectiever bewerken van landbouwgrond, het slim kiezen van een verkoopproduct en het beter omgaan met geld. Door vrouwen economisch onafhankelijker te maken, kunnen ze bijvoorbeeld makkelijker nee zeggen tegen onveilige seks en is de kans kleiner dat ze hiv oplopen. Voor de vrouwen die al hiv geïnfecteerd zijn, betekenen de extra inkomsten een tweede kans.’

Op 29 mei introduceert Olcay Gulsen het rokje in de SuperTrashwinkel in de Leidsestraat in Amsterdam. Het rokje is vanaf 30 mei te koop in de en in alle SuperTrash winkels.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie