Nederland steekt bijna miljoen dollar in PR-campagne in de VS

Oranje loper uitgerold voor Amerikaanse investeerders

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland gaat een pr-campagne voeren in de VS en heeft daarvoor een contract gesloten van 25.000 dollar maandelijks met het New Yorkse bureau Development Counsellors International (DCI).  Dit bedrag kan in de drie jaar waarvoor de overeenkomst is gesloten oplopen tot bijna een miljoen dollar. Dat meldt de Amerikaanse site

Welkom heten

Het contract voor de campagne is afgesloten door de Netherlands Foreign Investment Agency (NFIA) . Onder de noemer &;Invest in Holland&;  wordt &;een oranje loper’ uitgerold voor Noord-Amerikaanse investeerders, die zich  welkom moeten voelen in Nederland, aldus het contract.

De campagne bestaat uit persreizen,  kleine evenementen (zoals &;Heineken Happy Hour&;), beurzen, het inrichten van een eigen nieuwsbureau, en de inzet van sociale media en online advertenties.

Concurrentiebeding

In het contract staat verder dat het ingeschakelde bureau DCI niet zal werken voor concurrenten van de het buitenlandse investeringsbureau van Nederland, zoals diens Ierse of Britse evenknieën.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie