Nederland gaat een pr-campagne voeren in de VS en heeft daarvoor een contract gesloten van 25.000 dollar maandelijks met het New Yorkse bureau Development Counsellors International (DCI). Dit bedrag kan in de drie jaar waarvoor de overeenkomst is gesloten oplopen tot bijna een miljoen dollar. Dat meldt de Amerikaanse site O’Dwyerpr.
Welkom heten
Het contract voor de campagne is afgesloten door de Netherlands Foreign Investment Agency (NFIA) . Onder de noemer 'Invest in Holland' wordt 'een oranje loper’ uitgerold voor Noord-Amerikaanse investeerders, die zich welkom moeten voelen in Nederland, aldus het contract.
De campagne bestaat uit persreizen, kleine evenementen (zoals 'Heineken Happy Hour'), beurzen, het inrichten van een eigen nieuwsbureau, en de inzet van sociale media en online advertenties.
Concurrentiebeding
In het contract staat verder dat het ingeschakelde bureau DCI niet zal werken voor concurrenten van de het buitenlandse investeringsbureau van Nederland, zoals diens Ierse of Britse evenknieën.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!