Adfo Groep is mediapartner van The Storytelling Expeditions. Tijdens de drie boottochten komen drie manieren van storytelling aan de orde. Gijsbrecht Vijn, managing director van Lemon Scented Tea: ‘Wij onderscheiden grofweg drie categorieën: Story Mining, waarbij het merk zich binnenstebuiten keert en gezocht wordt naar het unieke verhaal van een merk of bedrijf. Story Creating, waarbij nieuwe verhalen worden gecreëerd en naar buiten worden gebracht via campagnes en content. En Story Doing, waarbij verhalen ontstaan doordat een merk nieuwe wegen inslaat en concreet gaat innoveren.’
Deze indeling vormt de basis voor de drie verschillende Storytelling Expeditions.
Story Mining Expedition
Op 29 juli staat de eerste Storytelling Expedition gepland met een discussie rondom Story Mining, geleid door Astrid Prummel, hoofdredacteur van Adformatie. Voor deze eerste expeditie heeft John Weich, storytelling-goeroe en schrijver van het boek Storytelling on Steriods, de stelling ‘Storytelling is een bedrijfsstrategie, geen communicatietool’’ neergelegd om de discussie op gang te brengen.
Weich: ‘De beste storytelling begint in de boardroom en niet alleen op de marketingafdeling. Het is een bottom-up aanpak van hoe een bedrijf communiceert naar binnen en buiten, naar stakeholders en aandeelhouders. Het is het verhaal en de rode draad tussen marcom, klantenservice, HR en innovatie. En het koppelt het verleden van een merk aan de ambities van morgen.’
Op 18 en 25 augustus volgen de Storytelling Expeditions over Story Creating en Story Doing.
De uitkomsten van de Storytelling Expeditions worden door Lemon Scented Tea gepresenteerd tijdens Adfo Live op 15 of 16 september.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!