Niet helemaal duidelijk waar het ontwerp zich voorheen op richtte, concentreert het design van de PS4 zich nu écht op de speler. Dat komt terug in de campagne en fraaie executie. ‘De TV-spot legt de focus op het “first-person” perspectief, op een reis van de speler door een wereld waar veel beroemdheden uit de geschiedenis van PlayStation, maar ook in toekomstige PS4-games in voorkomen’, aldus het persbericht.
De campagne bestaat verder uit teasers, evenementen, een online versie van de film – waarin spelers worden uitgedaagd vijftig verborgen ‘Easter eggs’ te vinden – en ‘The Players Monument’ (gemaakt door MediaMonks): een interactief monument waarvoor spelers zich kunnen opgeven en waarmee ze direct deel uitmaken van de PS4-gemeenschap.
Usama Al-Qassab, vice-president marketing bij PlayStation: ‘Kerstmis 2013 wordt wederom een beslissend moment in de geschiedenis van PlayStation. De speler stond nog nooit zo centraal in elke stap van de ontwikkeling van de PS4 console, software en communicatie.’
Al Moseley, chief creative officer van 180 Amsterdam: ‘Deze campagne is voor de spelers, door de spelers. Het is de bedoeling dat de campagne spelers wereldwijd laat sidderen, en ze verrast en boeit. De campagne is in detail en in elke pixel ondergedompeld in de gaming cultuur.’
De commercial is opgenomen op locatie in Boedapest door Scott Lyon van productiemaatschappij Outsider uit Londen. Op 29 november wordt Sony’s PlayStation 4 in Nederland gelanceerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!