‘In het onderzoek worden vier verschillende bedrijfsstrategieën onderscheiden, zegt David Pattison, manager van Plimsoll. ‘Winners: dit zijn bedrijven met weinig schuld en een flinke groei. De tweede categorie zijn de Chancers: die hebben een hoge schuld, maar ook een hoge groei. Derde komen de Sleepers: weinig schuld, maar ook weinig groei. En als laatste de Losers: veel schuld en een groei die onder het gemiddelde zit.’
Uit het Plimsollonderzoek kwamen 98 losers uit de bus. Daar bedroeg de schuld gemiddeld 14,6 procent van de omzet. Het gemiddelde van alle bureaus is 3,5 procent. Experts hebben het onderzoek van Plimsoll genuanceerd. ‘Dat soort bureaus zijn erg flexibel. Ze hebben alleen een positieve cashflow nodig en de mogelijkheid om winst te maken’, aldus een bureaudirecteur. ‘Maar schuld blijft schuld’, reageert Pattison hierop. Plimsoll hield soortgelijke onderzoeken in 460 bedrijfsectoren. (24-11-2000) (Bron: PR Week UK)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!