Het hele gezin de buzz in

Buzzen als concept om word of mouth te genereren heeft de laatste tijd de nodige stof doen opwaaien in marketingland. Er heeft zich sinds 1 juni echter een nieuw Buzz concept aangediend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vervoersbedrijf introduceerde namelijk begin deze maand de , een nieuwe dagkaart voor samenreizenden. Kende we van de al de voordeelurenkaart met samenreiskorting voor een tweede persoon in de trein, Connexxion maakt het een stuk bonter met een dagkaart voor twee volwassenen en drie kinderen tot en met elf jaar. De prijs liegt er niet om, voor 10 euro de gehele dag onbeperkt reizen met Connexxion. Het is duidelijk dat Connexxion gezinnen met jonge kidzz de buzz in wil jagen op weg naar de zoveelste attractie.

De Buzzer kan in elke Connexxion buzz bij de chauffeur gekocht worden en is van maandag tot en met vrijdag vanaf 09.00 uur geldig. Op zaterdag, zondag en op feestdagen zelfs de gehele dag. Tot zover klinkt het heel interessant. Al snel goedkoper dan auto, omdat parkeren vaak al duurder is, maar hoe veel langer doet de bus er wel niet over om een bepaalde afstand af te leggen?

Ik nam de proef via op de som. Stel een gezin van twee volwassenen en drie kids van jonger dan 11 jaar uit Rotterdam besluit om op zaterdag een dagje naar het Rijksmuseum in Amsterdam te gaan. Met de auto zou het gezin zo'n 35 euro kwijt zijn aan benzine en parkeerkosten. Met de trein kost dit 2 x 22,50 euro (retour volwassenen) + 3 x 2 euro (railrunner kids) = 51 euro. Met een voordeelurenkaart à 55 euro per jaar zou dit 33 euro zijn. De autorit en treinreis duren beide 1 uur. Met de Buzzer kost deze trip misschien dan maar 10 euro, de busrit duurt wel even 3,5 uur! Ik vraag me af of het buzzen dan nog leuk is...

Misschien kan Connexxion in dit geval beter Kidzzbuzzen gaan inzetten waarin tijdens de lange buzzrit al voor vertier gezorgd kan worden en de buzzrit ansich al een buzzable belevenizz wordt. Ik denk aan een creabank en karaokehoek voor de girlz en achterin een playstationhoek for the boyz...

Maar goed, vraag dus of dit de manier is om mensen, in dit geval specifiek gezinnen, massaal de bus in te krijgen? Uiteraard zal het budget meespelen, maar het lijkt me dat ook zaken als reisduur, gemak en reisplezier in overweging worden genomen bij de keuze voor een bepaald transportmiddel. We zullen zien hoe lang de buzz aanhoudt...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie