Het wordt een winkel waar je onderdeel bent van het ontwerpteam. Ties Carlier: ‘Je staat letterlijk en figuurlijk in het epicentrum en krijgt de kans om samen met ons mee te werken aan het ontwerpen van de ultieme internationale stadsfiets.’ Bij Vanmoof Home is de gehele evolutie van de fiets te zien en kan de consument deze bekijken, voelen en proberen.
Vanmoof wil een alternatief bieden voor de auto en openbaar vervoer, met als uiteindelijk doel om wereldwijd zo veel mogelijk mensen aan het fietsen te krijgen. ‘We willen uitgroeien tot een urban mobility platform waarin zo veel mogelijk mensen en bedrijven meedenken over slimme oplossing voor dagelijks vervoer in de stad.’
Vanmoof biedt ook een home pick-up program. Carlier: ‘Onder het motto “Kom hem lekker zelf halen” dagen wij onze klanten uit om hun designfiets zelf op te komen halen in Amsterdam. Of ze nu uit Moskou, Barcelona of gewoon Appingedam komen, wij zorgen voor een lekker broodje, glaasje melk en natuurlijk een vergoeding voor het treinkaartje, of vliegtuigticket van de heenreis. En natuurlijk een fietsroutekaartje en een stroopwafel voor de weg terug!’
Vanmoof werkt samen met bedrijven als Abus en Philips en is onder meer bekroond met de Nederlandse Dutch Design Award en Red Dot design award. Het fietsenmerk wordt inmiddels in 32 landen verkocht, met een ‘explosieve groei’ in Japan en Amerika. Vanaf 25 april is Vanmoof Home geopend aan de Mauritskade 55 in Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!