De zichtbaarheid van de Unilver-paraplu, de 'parent visibility' wordt hiermee weer een stukje groter. Eerder was dat al het geval met de introductie van het 'composiet-logo', de grote U op de verschilende merken van de voedingsgigant. En de nu gestarte campagne, is niet helemaal logisch als er gekozen is voor een 'branded' strategie. Maar op dit moment noodzakelijk vanwege de 'oprukkende winkelmerken'. Consumenten zijn kritischer als het gaat om de prijs en kiezen dan eerder voor het goedkopere alternatief: "Want dat is toch hetzelfde". Nee! schreeuwt Unilever nu van de daken, er zijn wel degelijk verschillen! En winkelmerken en A-merken komen niet uit dezelfde fabriek, met alleen een ander etiket, is de boodschap.
Het is het schipperen tussen twee keuzen: je raspaardjes verdedigen door te laten zien uit welke stal ze komen, versus de individuele profilering van je merken. Want je wilt toch liever niet dat teveel mensen weten dat achter het zorgvuldig opgebouwde traditioneel Toscaanse Bertolli de U van Unilever staat? Of dat het hippe Ola- en het degelijke Hertog-ijs tot dezelfde familie behoren? Ik ben benieuwd wat dit voor de toekomst betekent: een steeds prominentere U op de verpakkingen van alle Unilever producten? Ik kan het op dit moment alleen als een noodsprong zien om afkalving van het marktaandeel tegen te gaan.
Wie denkt er anders over?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!