Activiteiten die gesubsidieerd worden, zijn onder andere Vlaggetjesdag, het Uitfestival, en Prinsjesdag.
Ook op het gebied van congresacquisitie is een forse investering gedaan. Voor een toeristische vierseizoenencampagne, Scheveningen Bad, wordt ƒ 200.000,- uitgetrokken en het budget voor de promotie van Scheveningen Haven wordt verhoogd. Dit geldt ook voor het promotiebudget voor Kijkduin.
De jeugd wordt ook niet overgeslagen: voor de binnenstad komt extra geld beschikbaar voor het project Mega Moments. Deze campagne wil Den Haag als cultuur- en uitgaansstad promoten bij de jeugd.
Er is een sterke groei van toerisme in Den Haag, zo blijkt uit de Toeristische Barometer. Het aantal hotelovernachtingen steeg ten opzichte van 1995 met dertig procent gestegen en het aantal camping- en bungalowovernachtingen met veertig procent. Het aantal congresdeelnemersdagen steeg in de afgelopen vijf jaar met 21 procent. Ook de werkgelegenheid in de toeristisch-recreatieve sector is in die tijd gestegen: het aantal werknemers nam toe met twaalf procent.
(2-11-2000)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!