Quote Media beheert een database van meer dan 150.000 abonnees, op basis van opt-out, aldus databasemanager Marike Bongers: 'Quote Media had geen tijd meer voor het versturen van commerciële mailings naar abonnees, maar we kregen wel veel aanvragen binnen. Vandaar deze beslissing.'
De data van onder andere de magazines Quote, ELLE, FisCalert en Santé zijn dus per heden beschikbaar voor verhuur voor direct mail en telemarketingcampagnes. Mocht je in het verleden je niet afgemeld hebben op een commerciele mail van Quote, dan kun je vanaf nu je borst nat maken.
Bongers nuanceert: 'Onze abonnees worden onder speciale voorwaarden verhuurd en 1 adres wordt ook maar een maximum aantal keer per jaar verhuurd en met bepaalde tussenpozen.'
Overigens is uitbesteden niet ongewoon binnen de uitgeverij, zo mag Mailmedia bijvoorbeeld commerciële mails versturen onder de vlag van Adformatie en Tijdschrift voor Marketing, een vlugge blik op het inschrijfformulier leert dat dit op basis van opt-in is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!