ABN Amro zet voor de tweede keer de in 2005 viraal erg succesvol gebleken Elevator Pitch in. Bovendien worden (bijna) afgestudeerde HBO'ers of WO'ers die nog geen betaalrekening van ABN Amro hebben met 100 euro startkapitaal verleid zich als Young Professionel (YP) bij de bank te melden.
Bij Elevator Pitch I lag de nadruk op het genereren van leads naar de kantoren. Iedereen die na het doen van de test een score van 100 punten of meer had, kreeg na het achterlaten van de NAW gegevens een brief thuis. Met de brief kon de prijs (FreeForOne bon, bv tweede persoon gratis naar de sauna) bij één van de ABN AMRO kantoren opgehaald worden. Ook maakte je kans op een reis naar New York of een van de 50 i-Pods als de test werd doorgestuurd naar vrienden.
De resultaten uit 2005 logen er niet om. De site werd door 427.000 unieke bezoekers bekeken en de Elevator Pitch werd door meer dan een half miljoen deelnemers gespeeld. 1 miljoen e-mails met daarin een uitnodiging om te spelen, zijn verzonden. Gemiddeld tipte spelers zes andere mensen op het spel.
Deel II heeft dit jaar geen "bijna altijd prijs, ophalen in het kantoor mechanisme", en dus is niet het doel warm leads te genereren richting het retail kanaal, maar opvolging van hot leads via de directe kanalen. Niet eerst naar een kantoor dus, de YP'er is tenslotte al druk genoeg, maar je gegevens achterlaten, teruggebeld worden en meteen boter bij de vis met die 100 euro. Wel maken deelnemers kans op een achtdaagse trip voor twee naar Dubai, een van de 12 Nokia N95s of een van de 100 Dinerbonnen.
De online testmodule is gemaakt door Energize, maar volgens mij exact hetzelfde als twee jaar geleden. Op zich maakt dit niet uit, als het goed is staat er nu weer een nieuwe lading bijna afgestudeerden te trappelen voor wie de test waarschijnlijk wel nieuw is.
Benieuwd of het spel in de herhaling ook zo'n groot viraal effect gaat hebben én YP'ers zich massaal gaan melden bij ABN Amro...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!