The Financial Times heeft vandaag een paginagrote advertentie van Bellingcat in de krant geplaatst, ontworpen door creatief designbureau Total Design. Bellingcat is een internationaal collectief van burgerjournalisten, onderzoekers en online researchers. Het collectief is gespecialiseerd in factchecken en onderzoekt internationale conflicten, zoals de huidige oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Omdat het werk van Bellingcat anno nu relevanter dan ooit is, heeft de internationale krant Financial Times hen advertentieruimte aangeboden. Total Design tekende op zijn beurt –en ook belangeloos- voor het ontwerp van de advertentie.
Niet reclamisch
‘Het was zowel voor ons als The Financial Times en Bellingcat van belang dat de advertentie niet te reclamisch van toon zou zijn. Daar zijn we alle drie zorgvuldig mee omgegaan, en volgens mij is dat goed gelukt', licht Martijn van den Brakel van Total Design toe.
Don't let them get away with it. Support our work, zo luidt de serieuze boodschap in de advertentie. Bekijk 'm hieronder.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!