Talpa Network investeert verder en maakt vandaag bekend dat het een strategisch belang heeft genomen in de Computer Vision startup Camvision.
Computer Vision is een technologiebedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van intelligente systemen voor de volledig automatische registratie en online streaming van live sportwedstrijden en het ontwikkelen van sportanalyse-software. Deze producten maken gebruik van Computer Vision en artificial intelligence deep-learning technologie om live videostreams in real-time te analyseren.
Camvision heeft een internationaal klantenbestand met onder meer de Zwitserse en Portugese voetbalbonden, Rapid Wien en Feyenoord Rotterdam.Talpa Network en de KNVB willen de technologie van Camvision ook gebruiken voor VoetbalTV, het online sociale- en analyseplatform voor het Nederlands amateurvoetbal, dat vorig jaar november werd aangekondigd. Dit platform gaat op 1 september 2018 live.
Op VoetbalTV worden ongeveer 80.000 amateurwedstrijden per jaar volledig automatisch online uitgezonden worden met behulp van slimme camera’s en software.
Hylke Sprangers, CTO Talpa Network, zegt dat de investering onderdeel is van de technologie strategie 'om tech IP te ontwikkelen voor nieuwe contentmarkten en innovatieve 24/7 platforms'.
ANP en RTL
Talpa Networks investeert op verschillende mediavlakken. Onlangs nam het bedrijf van John de Mol het ANP over. Vorige week werd een samenwerking met RTL's Videoland aangekondigd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!