Scapino 18 pagina's 'Scoor nu topprijzen bij Scapino', Bristol met een 'Sportspecial' van 6 pagina's. Scapino een overzichtelijk aanbod met 60 aanbiedingen, Bristol een volgestorte folder met 65 aanbiedingen. 18 pagina's met 60 aanbiedingen versus 6 pagina's met 65 aanbiedingen.
Geen verrassing dat de met zorg opgemaakte Scapinofolder het aanbod van 60 voorgekozen artikelen op een aantrekkelijke manier presenteert. Met ook ruimte voor toelichting en verdieping waardoor de waardeperceptie toeneemt.
Geen overzicht
Bristol heeft ervoor gekozen om de 6 pagina's vol te storten waardoor er geen overzicht is, geen ruimte voor toelichting en het dus ook geen hebberigheid oproept. Bij Bristol krijg je haast een aversie tegen sporten. Bij de Scapino folder krijg je juist zin om te sporten. Dat is wel een groot verschil.
Bristol zal intern wel het gevecht hebben dat als een artikel niet in de folder staat, het ook niet verkocht wordt. En dat is een theorie die allang ontkracht is. De voorkeuze van de retailer moet trekkracht geven naar winkel of online: pre-tail. Daarna de re-tail zelf en de post-tail na de aankoop.
Decibellen
En altijd moet ik weer lachen om de decibellen van deze week. Elke keer als ik 'het kan niet heftiger' denk dan wordt het weer overtroffen door: Dirk met "PRIJSALARM', Deka Markt met 'NU OF NOOIT VOORDEELWEKEN', Hoogvliet met PRIJSKRAKERS of MediaMarkt met de "MEGADEAL'.
Maar ach, misschien is het wel omdat er iets moet staan en weerspiegelt het meer het enthousiasme van de retailer zelf. Of de nood. De consument zegt, ah joh, dat is gewoon reclametaal. Dus werken doet het in elk geval niet meer.
Misschien wel als bijvoorbeeld Dirk uitlegt waarom het Prijsalarm is en wat het inhoud.
Met een wekelijkse verkiezing van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!