Voor elke ingeleverde bal zal Intersport een euro doneren aan het meisjesvoetbal in Brazilië. Daarnaast krijgt de consument een kortingsvoucher van €5 op het Intersport-assortiment. Volgens Intersport-directeur Jan Willem Juffer is sport niet voor iedereen vanzelfsprekend en zeker niet voor jonge Braziliaanse meisjes.
‘Drugssmokkel, wapens en criminaliteit zijn voor Braziliaanse meisjes op jonge leeftijd vaak de enige optie. Met meer aandacht en mogelijkheden voor sport kunnen zij zich onttrekken en beter ontwikkelen voor een bestendige toekomst. Intersports merkboodschap ‘Sport to the People’ drukt eenvoudig en emotioneel de essentie van ons merk uit. De actie ‘Balls for Brazil’ sluit daarmee naadloos aan op hetgeen waar wij bij Intersport voor staan', zegt Juffer.
De campagne wordt vandaag gelanceerd met een tv-commercial die te zien is tijdens de Ster. Daarnaast zal de campagne worden verspreid via social media en het magazine van Intersport. Verder zullen verschillende Intersport-ondernemers via huis-aan-huisbladen consumenten oproepen hun oude voetballen in te leveren bij de sportwinkel.
Credits
Bureau: Triple Double
Concept: Derek van der Vlugt, Norberth Korsmit
Account: Michel van Grunsven, Gershom Mulder
Productiemaatschappij: Veldkamp produkties
Regisseur: Edwin Huijben, Veldkamp produkties
Producer: Annebel Martens, Veldkamp produkties
RTV Director: Gershom Mulder
Editor: Rick Smits
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!