Dat is een van de conclusies van het onderzoek onder ruim 500 communicatieprofessionals door DirectResearch en de Adfo Groep, waaronder tijdschrift Communicatie valt.
De commprof ziet zich ondanks alle online ontwikkelingen nog vooral als een allround communicatieadviseur (55%), en in mindere mate als specialist (23%).
Opvallend is de positie van de afdeling communicatie volgens de commprofs. Slechts iets meer dan de helft (54%) stelt dat de afdeling volledig geaccepteerd is in de organisatie. Bijna de helft dus niet.
Ook interessant is de vraag wat er kan worden verbeterd in het vak. Tweederde van de commprofs vindt dat ze nog te veel zendt. Ook het onderwijs kan beter, zo vindt een kleine meerderheid. Vooral de praktijkgerichtheid moet volgens veel commprofs (81%) omhoog.
Ook opvallend is het toegenomen gebruik van de 'scrum' in plaats van het communicatieplan. De helft zegt volgend jaar te gaan scrummen.
Bekijk ook de gehele factsheet. (Pdf)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!