De Satama Interactive Group heeft het Amsterdamse interactieve marketingcommunicatiebureau OER overgenomen. Satama houdt kantoor in Helsinki en heeft vestigingen in Amsterdam, Helsinki en Tampere.
Dit maakten beide partijen gisteren bekend. OER hoopt met de toetreding internationale klanten te kunnen werven.
Beide bureaus werken voor klanten als Vodafone, Reed Business, ABN AMRO en verwachten veel van de samenwerking. Emile Stoverinck, directeur en medeoprichter OER: 'De combinatie moet zorgen voor een nog betere geïntegreerde serviceverlening voor onze huidige en toekomstige klanten. De afgelopen 3,5 jaar hebben wij een flinke groei doorgemaakt. Het potentieel is groot, evenals onze ambities, op het gebied van Europese expansie. De slagkracht van een internationaal opererend bureau als Satama brengt ons een flinke stap dichterbij.'
Jacco ter Schegget, sales director Satama Interactive motiveert de stap: 'Met de overname bundelen we de expertise van beide bureaus en versterken we onze internationale divisie voor interactieve marketingcommunicatie met een sterke creatieve kern in Amsterdam. Daarbij helpt deze acquisitie ons om de toenemende vraag naar professionele digitale services in Nederland en Europa beter te bedienen.'
OER werd in 2002 opgericht door Rik Heijmen, ex-art director .bone Advertising, en Emile Stoverinck, ex-merkstrateeg Razorfish. OER werkt voor klanten als Vodafone, Symantec, bol.com, OHRA, TravelTrex, Reed Business, ABN AMRO, Quote Media en Zwitserleven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!