Nederland kiest Efteling als sterkste merk

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit onderzoek van Y&R's naar 1000 merken met de laat zien dat consumenten het sterkste merk vinden. Het onderzoek wordt vandaag gepresenteerd.

De winnaars van de BrandAsset?Valuator Awards van 2005 zijn:

Efteling: Het sterkste merk.
In 2003 eindigde Efteling al op de 4e plaats en was de ANWB het sterkste merk. De ANWB is echter in 2005 naar de 15e plaats gezakt. De Efteling is niet alleen het 'leukste en origineelste' merk van Nederland, maar ook 'innovatief', 'vriendelijk', 'onafhankelijk' en 'het geld meer dan waard'.

Vanish Oxi Action: het sterkste nieuwe merk.
heeft een nieuw marktsegment gecreëerd en heeft als merk meer potentie als gevestigde namen als Omo en Ariël. Op de 2e plek staat hier Activia van Danone en op de 3e I-Pod van Apple.

Aquarius: Het sterkst stijgende merk.
Aquarius is het sterkst stijgende merk onder de 1000 merken. Op de 2e plek komt Lacoste en op de 3e plek Wilkinson. The Coca Cola Company weet met en "de man met de hamer" een sterke positie in te nemen in een druk bezette sportdranken markt.

De Top 10 sterkste merken van Nederland, volgens de Brand Asset Valuator, is toch verrassend.

De 10 sterkste merken van Nederland zijn in 2005:

1. Efteling (2003 4e plaats)
2. WWF (2003 8e plaats)
3. Lego (2003 3e plaats)
4. Coca-Cola (2003 2e plaats)
5. NOS
6. Rode Kruis ( 2003 9e plaats)
7. Senseo
8. De Olympische Spelen
9. Douwe Egberts
10. IKEA (2003 6e plaats)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie