Het nieuwe pils heet: Grolsch Premium Blond.
Traditioneel bieden biermerken doorgaans slechts één pilssmaak aan, terwijl pils ruim 90 procent van de biermarkt beslaat, aldus Ab Tasman, directievoorzitter van Grolsch.
Hij zegt: 'Daarom zochten wij naar een manier om de consument meer variatie te bieden binnen het pilssegment.'
Grolsch-pils stond bij drinkers altijd bekend als vrij bitter. Kennelijk denkt Grolsch nu ook de groepen aan te spreken die een wat minder bitter pils willen drinken.
'Grolsch Premium Pilsner is een bewezen winnaar', hoopt Pasman. 'Ons traditionele recept willen we niet aanpassen. Maar er is ook een voldoende grote groep mannelijke bierdrinkers die een frisse smaak waardeert en die nu vaak de pilsners van de concurrenten drinkt. Die mensen bieden we nu Grolsch Premium Blond aan. Straks dus ieder z'n eigen Grolsch,'aldus Pasman.
Grolsch introduceert Grolsch Premium Blond als 'De nieuwe blonde legende'. Centraal in de campagne staat Marilyn Monroe. De introductiecampagne start op maandag 13 juni. Grolsch Premium Blond wordt in de supermarkt en slijterij verkocht in 30cl. kroonkurkflessen (consumentenadviesprijs Euro
2,99 per sixpack) en in de horeca aan de tap.
Pasman (hij komt van Philips) vond bij zijn aantreden dat er te weinig innovatie is geweest in de biermarkt. Hij vond dat de brouwers hadden zitten slapen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!