Durex wil 'Sexual Health' stimuleren

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bleek de verkoop van vibrators in Belgische supermarkten afgelopen week nog een , de verkoop van plezierverhogende producten bij drogisterijen is volgens Durex steeds meer geaccepteerd. Maar is men overal in Nederland wel de gêne voorbij?

Durex is de belangrijkste initiator van deze ontwikkeling en introduceerde vorig jaar al de range van persoonlijke stimulators in de drogisterij. Niet zonder succes worden de vibrators naast de traditionele kanalen, waaronder een eigen e-shop, inmiddels al verkocht in bijna 100 drogisterijen in Nederland.

De introductie van Durex Play was de eerste stap van de condoomfabrikant in een nieuwe richting. Het bedrijf wil zich namelijk meer gaan positioneren als fabrikant van 'better sex' in plaats van alleen 'safe sex'. En onder deze paraplu heeft Durex recentelijk twee nieuwe producten geïntroduceerd: Durex Play glijmiddelen en Durex Play Vibrations.

Omdat het nieuwe assortiment van Durex bedoelt is voor een gelukkig en gezond liefdesleven wil fabrikant SSL Healthcare hiermee een nieuwe productcategorie creëren: 'Sexual Health', een verbreding van het huidige Family Planning schap.

Zonder mijn eigen seksuele gezondheid er nu meteen bij te betrekken, moet ik toegeven dat ik de introductie van Durex Play vorig jaar als een van de betere introducties in drogisterijland vond. Op sociaal-cultureel vlak leek de tijd rijp, seksuele opvattingen zijn veranderd en uit onderzoek van Durex bleek dat Nederlanders steeds meer seksuele stimuli in bezit hebben. Ik zette echter wel mijn vraagtekens bij enkele implicaties van de verkoop bij drogisterijen door heel Nederland en dat doe ik eigenlijk nog steeds.

Ook al lijkt het taboe rond het van de producten te verdwijnen, het daadwerkelijk kopen in de plaatselijke drogisterij is denk in nog niet voor iedereen weggelegd. Niet voor niets doet de welbekende uit Hulst ? die overigens een nieuwe marketingmanager zoekt ? nog steeds goede zaken.

Feit is namelijk dat Nederland bijna 3000 drogisterijen kent en tegelijk voor 40 procent bestaat uit niet-stedelijk gebied, ofwel dorpen en gehuchten. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zit in elk zichzelf respecterend dorp wel een drogisterij gevestigd. Het typische aan dorpen is echter dat, mits ze niet al te groot zijn, iedereen elkaar kent.

En hier ligt denk ik het probleem voor de verkoop van plezierverhogende producten bij drogisterijen gevestigd in dorpen en gehuchten. Ik denk niet dat ik alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik zelf een dergelijk product niet snel bij een drogisterij zou kopen als ik de drogist zelf zou kennen. Het "Tina, was kosten die condomen?" gevoel spreekt hierbij denk ik voor zich.

Bron: DW 17

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie