De Mol zegt dat in een vraaggesprek met de Geassocieerde Pers Diensten (GPD), dat morgen wordt gepubliceerd. Dan start ook De Mol's eerste tv-zender, Talpa, met uitzenden. 'Vergelijk het met bierbrouwer Heineken, die behalve het eigen merk ook Amstel op de markt brengt. Of uitgever Sanoma, die zowel Libelle als Margriet heeft', legt de televisiemaker uit.
Wanneer de tweede zender de lucht in zal gaan, is nog niet bekend. Als Talpa eenmaal op de rails staat, gaat De Mol in februari of maart praten met de kabelmaatschappijen. 'Distributie is namelijk een eerste vereiste.' De Mol 'heeft op zijn netvlies' hoe zijn tweede zender eruit gaat zien, maar wil daarover nog niet veel kwijt.
In het vraaggesprek geeft De Mol aan dat hij, wat hem betreft, nooit meer stopt met TV. 'Televisie, of eigenlijk media, is mijn ding. Daarom heb ik er na Endemol voor gekozen een bedrijf als Talpa op te zetten. Iets anders heb ik niet overwogen. Ik vind dit het leukste en kan niet anders. Wat mij betreft stop ik hier ook nooit mee.'
Een afgerond idee voor de weg die Talpa in moet slaan, heeft hij ook nog niet. 'Ik moet er niet aan denken een leven te leiden zonder uitdagingen, spanningen, het proberen van nieuwe dingen. Die uitdagingen vind ik in dit vak. Het afronden van een idee en dan de kick als een programma ontstaat dat mensen bezighoudt, waarover ze praten. Voor mij heeft dat niets met geld verdienen te maken.'
(via Fembusiness, ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!