Ceo's van beide bedrijven, Frits Campagne en Alexander Klöpping, maken dat vandaag bekend. Het digitale magazine Paper werd ruim een jaar geleden gelanceerd, met Barbara van Beukering als hoofdredacteur. Je kunt een abonnement op Paper nemen voor 5,95 euro per maand. De redactie selecteert dagelijks de beste artikelen uit het AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool en regionale dagbladen als Tubantia, De Gelderlander en Eindhovens Dagblad.
Sinds maart dit jaar werken Paper en Blendle al op technisch gebied samen. Blendle ontwikkelde de techniek voor het aanmelden, inloggen en betalen. Onlangs kwam de Persgroep met Topics, een 'Spotify' met eigen nieuwsmerken.
Volgende stap
Alexander Klöpping: 'De overname van PAPER door Blendle is een logische vervolgstap. Beide digitale merken zijn een goede match, zowel wat betreft de doelgroep als de inhoud.'
Frits Campagne: 'De Persgroep Nederland is bezig met een aantal grote digitale projecten als Topics en Indebuurt.nl. Topics is een service voor onze abonnees met onbeperkte toegang tot artikelen van de kranten van de Persgroep. Indebuurt.nl wil informeren en inspireren over de eigen omgeving. We hebben besloten ons te focussen op deze projecten. De toekomst van Paper is veilig gesteld met de overname door Blendle. Daar krijgt PAPER de aandacht die het verdient.'
Barbara van Beukering zegt dat het na de introducitie van Paper tijd is voor de 'digitale start-up' om een volgende stap te maken. 'In Blendle heeft de Persgroep een ideaal huis gevonden om verdere groei te bewerkstelligen.' Zelf gaat Van Beukering door als hoofdredacteur van Topics.
Vanaf 1 september gaat de redactie van Blendle Paper dagelijks maken. Voor de Paper-abonnees verandert er niets, verzekert Klöpping.
Qua abonnees valt Paper overigens tegen, zo bleek onlangs uit een stuk op Villamedia. Volgens Campagne heeft de dienst slechts een paar duizend abonnees.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!