Afgelopen week hing Madrid vol met posters met daarop de aankondiging van een nieuw seizoen van één van de populairste Netflix-series ooit: Black Mirror. Maar voordat je nu alles uit je handen laat vallen en als een bezetene richting Netflix gaat om alles te bingen, lees even verder. Seizoen 6 is nu overal, maar niet op de populaire streamingdienst. Het blijkt om een stunt te gaan van een reclamebureau uit de stad. Black Mirror seizoen 6 komt namelijk nóg dichterbij dan sommige afleveringen uit eerdere seizoenen al doen. Eng dichtbij.
De posters door de stad zijn namelijk een spiegel, met een apocalyptisch kader en de tekst: 6th season. Live now, everywhere. Het is een spiegel naar de wereld en een verwijzing naar wat er nu allemaal in de wereld gebeurt. Want zeg nou eerlijk, soms lijkt het toch alsof we in een aflevering van de dystopische serie zijn beland. Of kunnen we beter zeggen een heel seizoen? Hoe cru misschien ook om te zeggen, maar deze simpele uitvoering van advertising raakt precies de goede snaar. Foto’s van de reclame verspreidden zich dan ook al snel over het internet.
Een ‘echt’ nieuw seizoen laat nog even op zich wachten. De schrijver van de serie heeft al laten weten nog niet bezig te zijn met nieuwe verhaallijnen, omdat de wereld op dit moment wel iets anders kan gebruiken dan verhalen over een wereld die uit elkaar valt. Laten we voor nu dus vooral hopen op een goede afloop van deze ‘live’ versie van Black Mirror.
Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!