Zin en onzin van Corporate Blogs

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek van Lewis kun je van hun site (klik op Business values of blogging, midden links). Hun advies om te starten met corporate blog is nogal lauw, ja je kunt het wel goed gebruiken voor SEO (Search Engine Optimalisation), en het heeft richting je werknemers een goed effect (en levert het risico op van ongewenste openheid en het spuien van frustraties merkten de Logeion leden fijntjes op).Ondertussen blijkt er na een kort zoektochtje wel wat meer geblogd te worden op corporate niveau dan Lewis heeft gevonden: Van Accenture tot Nyenrode, van Abva Kabo tot PGGM. Kijk maar eens naar het lijstje dat ik vond op .

Een interessant artikel schreef Frank Janssens (van deze site ook het plaatje, dank Frank).

Hij onderscheidt zes varianten van corporate blogs
* corporate blogs van werknemers van een bedrijf
* CEO blogs van senior managers van een bedrijf
* productblogs over een product of service van een bedrijf
* persoonlijke blogs van werknemers op internet
* interne blogs van bedrijven op een intranet of achter wachtwoord
* besloten blogs waarin bedrijven samenwerken op een extranet of achter wachtwoord
In dat zelfde artikel ook lings naar voorbeelden van deze blogs all over the world.

Vraag aan jullie wat is het beste en wat is het slechtste corporate blog dat jullie zelf zijn tegengekomen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie