Regionale commerciële radiozenders blijven groeien

Het marktaandeel van de regionale commerciële radiozenders is dit jaar in de doelgroep 20 tot 34 jaar gestegen van 7,5 procent in februari naar 8,9 procent in oktober.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een luisteronderzoek van RadioCall, in opdracht van CRN. De voornaamste groei kwam uit de gebieden waar landelijke commerciële stations geen of beperkt bereik hebben. Rebecca Radio (Noord-Oost Nederland) zag het aandeel stijgen van 7,5 naar 12,1 procent. Het aandeel van Hot Radio (Gelderland, Achterhoek) ging van 12,7 naar 13,6 procent en dat van 8FM Brabant van 7,3 naar 10,5 procent. Van het totaal aantal luisteraars van de regionale commerciële radiozenders is 64 procent jonger dan 35 jaar en 89 procent jonger dan 50.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie