In 2005 komt de omzet van de Britse e-mail marketingindustrie uit op 148 miljoen pond. Dat is 25 procent meer dan in 2004, zo blijkt uit onderzoek van E-consultancy, dat afgelopen week in Marketingweek is gepubliceerd.
De stijging heeft slechts betrekking op de inkomsten van ingehuurde providers op het gebied van e-mailmarketing en niet op de in-house activiteiten van reclamebureaus zelf. De werkelijke groei komt dan ook nog hoger uit.
De afgelopen maanden heeft de Engelse markt voor e-mail marketing een sterke consolidatie te zien gegeven.
De markt raakt volgens Marketingweek toch overbevolkt, zodat ook in de nabije toekomst fusies en overnames plaats zullen vinden. Een andere reden is dat Amerikaanse providers zich meer en meer op de Britse en Europese markt begeven.
De prijzen staan bovendien onder druk nu e-mailmarketing een commodity aan het worden is.
De grootste spelers richten zich dan ook steeds meer op added value dienstverlening om zich te onderscheiden van concurrenten.
Toch is 2005 goed gestart voor providers van e-mailmarketing. Vooral de sectoren media, e-commerce, retail, reizen, vrijetijdsbesteding en financiele dienstverlening trekken een aanzienlijk budget uit voor deze vorm van marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!