‘Omroep moet warenhuis worden’

Omroepen die zich in de informatiemaatschappij staande willen houden, moeten gaan functioneren als een supermarkt. Dat zei minister Van Boxtel van Grote Steden- en Integratiebeleid gisteren in Utrecht op een symposium ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de KRO.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

“De omroep van de toekomst is een warenhuis vol programma's die vanuit een bepaalde visie zijn gemaakt en die op elk moment kunnen worden bekeken of beluisterd”, zei hij. Volgens hem kan een omroeporganisatie als de KRO in de nabije toekomst niet meer fungeren als een 'gebed door de lucht' waar iedereen op hetzelfde moment naar luistert. Het is belangrijk om in te spelen op de individuele wensen van de leden en andere kijkers en luisteraars. Dat kan dankzij de informatie- en communicatietechnologie, zoals het internet, aldus Van Boxtel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie