Noord Zuiddrama

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het grootste project uit de geschiedenis van de stad Amsterdam kampt met nieuwe tegenslag. Een rij historische panden aan de Vijzelgracht is in de nacht van 10 september plotseling sterk verzakt. Bewoners zijn in allerijl geevacueerd. De waarschijnlijke oorzaak: weggestroomde grond door een breuk in de damwand. Woedende en wanhopig bewoners verschijnen in het ochtendnieuws. Wat moet het project doen nu voor de tweede keer in korte tijd letterlijk het fundament van vertrouwen in de aanpak onderuit wordt gehaald?

Omgevingsmanagement en Corporate Communicatie zijn de tandem voor de communicatie van de NZ-metrolijn. Daarbij wordt door het project op een uitermate zorgvuldige wijze omgegaan met de belangen van omwonenden. Een ingenieuws meetsysteem moet elke verzakking direct signaleren. Speciale hulpteams zijn beschikbaar zodra een kelder onderloopt of er scheurvorming optreedt. Hotelovernachtingen worden aangeboden bij lawaaiig nachtwerk, en feestjes in de bouwput voor de buurt en stadsgenoten.Dat alles draagt zeker bij aan het vertrouwen in de uitvoering en de reputatie van het project. Maar als blijkt dat het ingenieuze meetsysteem niet goed werkt en op dezelfde locatie een ernstig incident zich herhaalt, dan is het dweilen met de kraan open. De bewoners moesten ondanks al die geroemde techniek gewoon zelf de brandweer bellen dat hun huizen toch wel erg raar aan het doen waren? Vraag is wat communicatie rond dit project moet gaan doen om deze nieuwe reputatiedeuk te herstellen. Een stopzetten van werkzaamheden op deze plek totdat monitoring en uitvoering echt aantoonbaar betrouwbaar zijn zie ik daarbij als voorwaarde.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie