Nieuwe commercial van OHRA: ‘appcidents’

Antoine Houtsma van Joe Public verwacht veel van de nieuwe OHRA-commercial, waarin mobiel declareren centraal staat. ‘Hoeveel apps zijn echt nuttig?’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe campagne van OHRA (‘Appcidents’ genaamd) stelt de OHRA App centraal. Daarmee kan je onder andere je rekeningen fotograferen en met een druk op de knop bij OHRA indienen.

Wat was de briefing?
‘OHRA maakt het declareren van ziektekosten steeds eenvoudiger. Een paar jaar geleden introduceerde de verzekeraar als eerste “digitaal declareren” en nu kunnen verzekerden mobiel declareren met de OHRA App. De campagne moet laten zien hoe simpel het declareren bij OHRA is.’

Hoe is dat creatief vertaald?
‘We gebruiken met z’n allen steeds meer apps, maar hoeveel daarvan zijn nu echt nuttig? De commercial laat de tegenstelling zien tussen ludieke apps en een praktische (OHRA) app. De hoofdrol is weer weggelegd voor het OHRA-echtpaar dat al vaker in benarde situaties belandde. Ditmaal zorgt de man voor aantal ongelukjes door onhandig smartphone gebruik.’

Waarom verwacht je veel van deze film?
‘OHRA is één van de weinige zorgverzekeraars die haar zorgverzekering met een humoristische campagne ondersteunt. Vorig jaar was de een van de populairdere campagnes van het jaar. Hetzelfde echtpaar beleeft nu weer een aantal grappige ongelukken die zullen opvallen.’

Welke media worden ingezet?
‘De focus van de campagne ligt op TV en online. Het totale budget is marktconform.’

Wat is het doel?
‘Instroom van nieuwe verzekerden en behoud van huidige klanten door OHRA te positioneren als verzekeraar waar alles snel en eenvoudig wordt afgehandeld: Direct Geregeld!’

Concept: Antoine Houtsma, Bart Oostindie en Maarten van Kempen
Strategie: Jeroen van Eck
Producer bureau: Frank van der Horst, Denise Willigers
Productiemaatschappij: Czar
Producer: Collin Maas
Regisseur: Mattias Schut
Offline editor: Kapsalon – Marc Bechtold
Postproductie: the Ambassadors
Grading: Brian Krijgsman
Online editor: Halbo van der Klaauw
Geluidsstudio: FC Walvisch – Marcel Walvisch, Eelco Bakker
Verantwoordelijk van klant: Niels Neessen, Brenda Gerritsen-Brouns

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie