‘De televisiecommercial van de baby die Gamma zegt is nogal populair, medewerkers krijgen zelfs reacties van klanten wiens baby óók Gamma kan zeggen. Wetende dat ouders op Facebook graag filmpjes van hun kroost plaatsen, lag een internetactivatie van de commercial voor de hand’, zegt managing partner Gert Jan Timmer van TBWA\Neboko, samen met \Neboko Smarts verantwoordelijk voor het werk.
Het opzetten van een Facebookpagina – ook met aanbiedingen, klustips en andere inspiratie – past in de strategie van Gamma, waarin online dienstverlening belangrijker wordt. Na de lancering van de webshop afgelopen september, is dit een ‘logische’ volgende stap. Behalve dat de activatie via de eigen online kanalen van Gamma wordt aangejaagd, wordt de campagne ook via in-store radio in alle filialen ingezet.
Speciaal voor Facebook is een variant op de televisiecommercial opgenomen. Daarin probeert een vader zijn kindje juist Gamma, in plaats van papa of mama, te laten zeggen.
De oorspronkelijke Gamma-babyreclame:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!