De sterke groei van het gebruik van mobiele telefoons, het aantal smartphones en de constante innovatie van de mobiele technologie voor producten zoeken, producten vergelijken en producten aankoop zorgt voor een totale verandering in consumenten gedrag. Consumenten gaan niet meer de deur uit om 'uit shoppen' te gaan maar zijn altijd aan het shoppen. Het vele gebruik van mobile devices zorgt hiervoor en de Marketeers moeten hierop inspelen en moeten fundamenteel anders gaan denken.
Bedrijven en merken moeten snel naar de nieuwe mogelijkheden zoeken om deze snel groeiende mobile markt te betreden en het mobiele kanaal goed in te zetten in hun marketing strategie. Veel bedrijven en marketeers is het, ondanks alle inspanningen, nog niet gelukt omdat ze niet beseffen dat het probleem niet is om de consument te bereiken waar ze zijn maar dat ze moeten inspelen op waar de consument naar toe gaat en wat hun 'mindset' is op dat moment. Marketeers moeten de belangrijke rol goed begrijpen die de mobiele devices spelen in de basis structuur van het traditionele shopping model en het nieuwe gegeven dat mobiel gebruik het gedrag en de locatie verbind.
Infographic
De 'connected' consument gebruikt diverse mobiele devices voor zijn onderzoek, vergelijkingen en aankopen. Ze verwachten een zeer goede 'brand experience' in elk kanaal, platform of apparaat en ze verwachten dat ze continue hier tussen kunnen schakelen. Deze infographic geeft inzicht in het mobiele consumenten gedrag en hoe marketeers kunnen inspelen op de verwachtingen van de consumenten.
In deze infographic is gekeken naar hoe de consument hun mobiele device gebruikt om aankoopbeslissingen te beïnvloeden en hoe merken / marketeers die informatie kunnen gebruiken en hiervan kunnen profiteren. Op deze manier speelt de marketeer in op de veranderende sales tunnel en krijgt de consument op elke gewenst moment een goede brand experience.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!