Ik was gisteren bij ICI PARIS XL, de parfumerieketen van AS Watson, die onder meer ook eigenaar is van voordeeldrogist Kruidvat. Bij mijn aankoop ontving ik een bon die recht gaf op 15% korting bij Hunkemöller, het lingerieketen van Maxeda dat van mij overigens al lang Bodique had mogen heten.
Leuke actie dacht ik nog, waarom naast een nieuw luchtje niet meteen een nieuw lingeriesetje. Als een ander het niet doet, moet je toch af en toe jezelf verwennen.
Aangekomen bij de kassa van de Hunkemöller lever ik de bon van ICI PARIS XL in en reken af. Geeft de mevrouw me doodleuk een bon voor 5 euro korting bij datzelfde ICI PARIS XL waar ik net de kortingsbon voor Hunkemöller heb gekregen! Alsof ik nu meteen weer naar de parfumerie terug zou gaan voor nog een product waar ik dan weer een kortingsbon voor lingerie zou krijgen en ik dan weer?
Maar goed, ik ben natuurlijk wel erg kritisch nu, eigenlijk vind ik de 'cross-shop' kortingsactie erg goed bedacht. Niet iedereen blijft natuurlijk eindeloos pendelen tussen de twee winkels, maar als elke klant bij een aankoop bij een van de winkels hierdoor ook de andere winkel bezoekt hebben ze elkaar toch mooi extra klanten en omzet bezorgd. De winkels en ook de producten sluiten tenslotte nog goed bij elkaar aan ook, allebei gericht op verwenning en verleiding.
En daarbij, misschien dat ik deze week toch nog even dat andere luchtje dat ik op het oog had ga kopen?
Cross-mediaal vertaalt Hunkemöller het in ieder geval ook nog eens mooi naar de online shop, waar de actie ook geldig is en het bedrijf tevens tijdens de actieperiode geen verzendkosten in rekening brengt.
Iemand anders misschien eerder een dergelijke 'cross-shop' kortingsactie tegengekomen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!