De lijst is gebaseerd op criteria die samenhangen met de oplagecijfers van Het Oplage Instituut (HOI), waarbij de totale oplage en de exemplaren in de losse verkoop en het aandeel losse verkoop in de totale oplage een rol spelen.
Door middel van een stembiljet uit de Bruna Sintfolder, die in een oplage van 3 miljoen huis aan huis verspreid is, of via de Bruna-website maakt de klant uit welk tijdschrift de Bruna Mercur Publieksprijs 2000 in ontvangst mag nemen. Tot 12 november kan de klant zijn stembiljet opsturen naar het Bruna-hoofdkantoor.
De verkiezing van de (tweede) Bruna Mercur Publieksprijs wordt uitgevoerd onder auspiciën van onderzoeksbureau MarketResponse. De winnaar van de Publieksprijs ontvangt De Mercur, een kunstwerk van de kunstenaar Marius Klap.
De prijs wordt uitgereikt op 14 december op het TijdschriftenGala, een initiatief van de Groep Publieks- en Opinietijdschriften en de Groep Omroepbladen van het Nederlands Uitgeversbond en iMediate Publishers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!