Zijn online sociale netwerken prooi voor marketeers?

Het onderzoek levert intrigerende resultaten op: één op de vijf mannen liegt over zijn geslacht en bij vrouwen is dat één op de tien. Eén op de vier mannen liegt over zijn leeftijd. Eén op de 11 vrouwen doet dat ook. Maar hoe zit het met de aanwezigheid van commerciele partijen in dit soort sociale netwerken? 53 procent is behoorlijk positief over reclame en promotie op de sites. 29 procent ziet het niet zitten. Het roept bij mij de vraag op in hoeverre deze aanwezigheid eigenlijk wel gewenst is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Banners, duidelijk ingekaderde commerciele boodschappen, dat lijkt me kunnen. Maar wat te denken van een toegevoegd profiel, waarbij na reactie een commerciele propositie volgt? Ik denk niet dat veel bezoekers van deze netwerken daar op zitten te wachten, terwijl de commerciele kansen wel interessant zijn. In ieder geval: het onderzoek geeft de aanbeveling om het goed in de gaten te houden. Dat dat zo is, merkte ik onlangs toen op Hyves een aantal postings bleek te zijn over de sollicitatieprocedure van een van mijn klanten. Al met al ontkomen we denk ik niet aan duidelijker spelregels/ gedragscodes voor dit gebied. Of is dit gewoon mijn regelzucht en is het beter te vertrouwen op het zelfreinigend vermogen van het web?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie